KOMPETENCJE SEKRETARZA GMINY:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w urzędzie,
- nadzorowanie spraw kadrowych, gospodarka etatami oraz funduszem płac urzędu,
- dbałość o podwyższenie kwalifikacji pracowników,
- planowanie kosztów utrzymania urzędu i akceptowanie wydatków przewidzianych na ten cel w budżecie gminy,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych,
- zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez pracowników materiałów niezbędnych do wykonywania zadań przez organy gminy,
- nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw obywateli,
- organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków,
- przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli spadkodawców,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- nadzór nad prowadzeniem biuletynu informacji publicznej,
- prowadzenie spraw z zakresu współpracy z środkami masowego przekazu,
- koordynacja działań i współpraca z organizacjami społecznymi w zakresie likwidacji patologii społecznych,
- w przypadku nieobecności Wójta, Sekretarz wykonuje zadania Wójta.