KOMPETENCJE SKARBNIKA GMINY
Skarbnik Gminy jako główny księgowy urzędu realizuje zadania określone w odrębnych przepisach zapewniając prawidłową gospodarkę finansową gminy.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- sprawowanie bezpośredniego kierownictwa i nadzoru nad pracą Kierownika Referatu Finansowo- Ekonomicznego,
- opracowywanie projektu budżetu gminy oraz wieloletniej prognozy finansowej,
- dokonywanie analizy budżetu oraz wprowadzanie jego zmian, nadzór nad prawidłową realizacją budżetu,
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych dla gminy,
- podpisywanie dokumentacji finansowo-księgowej,
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
- czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu pod względem finansowo-księgowym, legalności dokumentów,
- nadzorowanie i kontrola gospodarki finansowej urzędu, jednostek organizacyjnych gminy i pomocniczych gminy oraz rozliczanie przepływu środków finansowych,
- rozliczanie dotacji przekazanych dla instytucji kultury, podmiotom zaliczanym oraz nie zaliczanych do sektora finansów publicznych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, kontroli, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- zapewnienie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w urzędzie,
- opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy, zgłaszanie propozycji wójtowi i radzie gminy,
- kontrolowanie gospodarki finansowej w tym sporządzanie analiz i sprawozdań,
- kontrolowanie legalności dokumentów finansowo - księgowych dotyczących realizacji budżetu,
- współdziałanie z Radą i jej komisjami, kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych, instytucją kultury oraz jednostkami pomocniczymi gminy.